news-details

Medya sektörü, AB Komisyonu'nun siyasi reklamlar konusunda netlik getirmesini bekliyor

Avrupa Komisyonu, kuralların uygulanmasına ve siyasi reklamcılığın neleri kapsadığının belirlenmesine yardımcı olmak için daha fazla rehberlik sağlama sözü verdi, ancak henüz bu yönergeler yayınlanmadı.

Teknoloji devleri Meta ve Google, yeni kurallar yürürlüğe girerken AB'deki platformlarında siyaset, seçimler ve toplumsal konularla ilgili tüm reklamları durduracaklarını açıkladı.

Meta, Temmuz ayında yaptığı açıklamada, mevzuatın "önemli operasyonel zorluklar ve yasal belirsizlikler" ile "uygulanamaz gereklilikler" getirdiğini belirtti.

Seçimlerde bilgi manipülasyonu ve yabancı müdahalelerle mücadele etmeyi amaçlayan AB'nin siyasi reklamların şeffaflığı ve hedeflenmesine ilişkin kuralları (TTPA) Nisan 2024'te yürürlüğe girdi, ancak hükümlerin çoğu bu yıl 10 Ekim'de tamamen yürürlüğe girecek.

Kurallara göre, siyasi reklamların şeffaflık etiketi taşıması ve sponsorlar, bağlantılı oldukları seçimler, ödenen miktarlar ve hedefleme teknikleri gibi temel bilgileri açıkça belirtmesi gerekiyor.

Komisyon'un kanıt talebine yönelik kamuoyu geri bildirimlerinde kuruluşlar, siyasi reklam tanımının belirsizliği konusunda uyarıda bulunuyor.

Haber medyası, televizyon, radyo ve dijital pazar yerlerinde faaliyet gösteren Avrupa'nın önde gelen medya kuruluşlarının CEO'larını bir araya getiren Yayıncılar Konseyi, yayıncıların kurallara uymayabileceğinden endişe duyuyor.

Geri bildirimde, "Yayıncılar yalnızca uyum sağlamak için teknik araçlara sahip olmayacak, aynı zamanda programatik reklamcılık yoluyla sunulan siyasi reklamları reddetmek için de teknik araçlara sahip olmayacaklar; bu da yayıncıları kabul edilemez bir riske maruz bırakacak" denildi.

Sponsorların nasıl tespit edileceği, tutarlılığın sağlanması için beyanname formatları ve sponsorların gerçekliğini garanti altına almak için doğrulama süreçleri konusunda daha fazla netlik talep ediyorlar.

  Hibya Haber Ajansı